tisdag 10 november 2015

Dag två

Nu är det andra dagen jag är hemma hemma. Jag sover länge, äter frukost och håller sedan hus i sängen resten av dagen. Jag kanske ska kolla på serier idag. Sticka lite.
Imorgon fyller ett fint barn i min närhet ett år, så då ska jag iväg på kalas. Det känns skönt att få åka iväg lite. Åka tåg, promenera i en annan stad. Ska komma ihåg att slå in paketen bara. Jag gillar såna sysslor. Pyssla men med en mening bakom pysslet. Nog för att jag inte slår in så fint eller bra men det är skönt att göra sysslan i alla fall. Allt som distraherar en.

Jag skulle vilja engagera mig i nån kvinno- eller tjejjour men jag vet inte helt hur jag ska gå till väga. Tänkte att jag ska kolla upp lite sånt i dagarna. Tror också att jag bestämt mig för att gå på arbetsförmedlingen imorgon innan jag åker till kalaset. Försökte skriva in mig igår men äh jag vet inte om jag fattade nåt.

Jag och min syster pratar om att åka och träna men jag får sån förlamande känsla och kan bara ligga stilla. Går inte ut och går som de gör, det går bara inte. Får panik av tanken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar